Ennek a helyzetnek az orvoslására nyújtott be EU-s pályázatot az előző, fideszes városvezetés. Érd abban az időben az egyik legsikeresebben pályázó város volt az országban, így erre a beruházásra is több mint félmilliárd forintot nyert, ami meg is érkezett a kasszába. Elkészültek a tervek, engedélyek, minden a terv szerint haladt, ám jött az önkormányzati választás, és az új, baloldali városvezetés leállította a beruházást. Mint ahogy másik hét-nyolc ehhez hasonló, közlekedésbiztonsági beruházást is, amelyre mintegy 4 milliárd forint volt a város kasszájában 2019-ben. Addig húzták-halasztották az egészet, mire kifutottak az időből. Így sajnos egyre kisebb az esélye annak, bármi is megépülhessen a tervezett csomópontokból. Az elnyert pénzt pedig vissza kell fizetni.
A városvezetés erre azt a megoldást agyalta ki, hogy elkezdik „terveztetni” a projektet. Legutóbb egy olyan közbeszerzés írtak ki, amelynek címe: „Érd, Budai út városközponti szakaszának humanizálásához szükséges engedélyezési és kiviteli tervek”. Hogy mit jelent ez? A feladat része kerékpártámaszok/tárolók, illetve rollertámaszok tervezése…
Ezen kívül információnk szerint a Budai úton, a bankok előtti részen – a Velencei úthoz hasonlóan – a tolatva parkolást szeretnék kialakítani.
Szóval fogpiszkáló lesz belőle, ha el nem… szúrják…