Ma az emberek legfontosabb elvárása az egészségügy szervezésével foglalkozók felé az, hogy minél hamarabb bejussanak az orvoshoz.
Ennek elősegítésére a betegek igényei és szempontjai szerint létrehozott, az orvosok és ápolók számára is előnyös járóbeteg-irányítási rendszerben (JIR) július elsejétől megnyílik az időpontfoglalás és -módosítás lehetősége az Egészségablak applikációban és a 1812-es telefonszámon.
A rendszer megjelenése nagy volumenű változást jelent az egészségügyi rendszerben, és már 83 intézményben több mint 90 helyszínen elérhető. Annak július elsejei általános bevezetését a magyar járóbeteg-ellátó intézményben „nagy fordulónapnak” tekinthető.
A rendszer az ellátás időben történő elérésében segíti a betegeket, az egészségügyi rendszereket pedig átláthatóbbá teszi. Annak segítségével mindenki, főleg egy járóbeteg-rendelő vagy egy kórház vezetője sokkal pontosabban fogja látni, hogy mi történik az általa vezetett intézményben.
Azért is segíteni kell az orvosokhoz való bejutást, mert az időpontfoglalás egyszerűsítése mellett az emberek számára az is fontos, hogy kevesebb legyen a várakozási idő. A magyar betegek szürkehályogműtétre a hatodik, csípőprotézis-műtétre a nyolcadik, míg térdprotézisműtétre a tizenharmadik leggyorsabban jutnak be az OECD tagállamok között.
A magyar kórházakban mintegy 200 ezer műtétet végeznek el, a járóbeteg-rendelőkben pedig csaknem 59 milliószor fordulnak meg a betegek. Az egészségüggyel kapcsolatos közérzetüket ezek a találkozások befolyásolják legjobban.
Az időpontfoglalás lehetőségével az orvosok és ápolók mentesülhetnek annak adminisztrációs terhei alól, és a betegek kezébe kerül a választás, hiszen a megadott időablakból kiválaszthatja majd a számára megfelelő időpontot. Az Egészségablak alkalmazást már több mint 2,9 millió magyar ember töltötte le; 2,5 milliószor jelentkeznek be és onnan 9 millió orvosi dokumentumot töltenek le egy hónapban az emberek.